keskiviikko 19. lokakuuta 2011

Hankintoja

Tässä on taas tullut vähän törsättyä. Löysin mielenkiintoisen kotimaisen nettikaupan, jossa myydään melkein mitä tahansa, viimeistelynaulaimesta vitamiineihin ja kiekonheittimestä kissanruokiin. Ja sellaisella järkevällä hinnalla, luulisin, ehkä. Minä eksyin tuonne putiikkiin etsiessäni - yllätys yllätys - leivontaan liittyviä tarvikkeita. Olin hyvin yllättynyt kun tämmöisestä sekatavaranettipuljusta löytyi etsimiäni tavaroita huomattavasti ulkomaisia suuryrityksiä halvemmalla. Mutta asia ei minua lainkaan haitannut, mieluummin niin. Joten pikkuisen shoppailin, ihan vähän vain.. Kärkkäiseltä tulleessa paketissa saapui:

koristelutyövälinesetti 
ruskeaa sokerimassaa
kukkanaulasetti 
kukkamuottisetti ja
reunapursotusten ym. merkitsijä
niin ja kakkualusta, joka jäi kuvasta.

 Neljä ensimmäistä ja viimeinen on tarvehankintaisia (näin itselleni uskottelen), sillä ajatuksenani on käyttää niitä tulevassa tilaustyössä, johon teen muun lisäksi petit fours'eja. Tuo reunasymmetrianvarmistaja on sellainen, jota en tiedä tarvitsenko ikinä, mutta kun halvalla sai.. Tai siis itseni tuntien tuollainen symmetrian varmistaja on ihana sitten jos sitä tarvitsen, joten hyvähän se on olla laatikossa valmiina :)



Noh, sitten piti käydä lankakaupassa, kun suunnitteilla on lähteä lentoon ja siellähän on kätevä olla kudin mukana niin että aika kuluu joutuisaan. Piti siis löytää bambuiset pyöröpuikot. Kävelin paikalliseen pikkuiseen lankaliikkeeseen ihmettelemään tarjontaa. Siellä oli sitten pöydällä esillä koivuisia, KnitPron puikkoja, joihin saa irroitettavat kaapelit. Näitä mä olen suunnitellut jo pidemmän aikaa. Mutta kun ovat olleet niin arvokkaita, varsinkin kun aluksi niitä myytiin pitkälti vain setteinä.
Ja nyt minä sorruin. Ostin aloituspaketin itselleni: kolme kaapelia 80cm, 60cm ja 40cm (niihin tulee mukana päät) sekä kahdet puikot, kahdeksikot ja neloset. Näillä sitten pääsee mukavasti (ehkä) alkuun.

Että tuli sitten tuhlattua. Olisihan mulla ollut puikkoja kassi kaupalla. Mutta ei tietenkään tuommoisia puikkoja, irroitettavat kaapelit ja kaikkea.. Mutta ehkä harrastus saa vähän maksaa.. saahan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti